Dragi korisnici,
radi boljeg označavanja staza izmijenjeni su zone i brojevi svih staza. Iz tog razloga može doći do određenih razlika u brojevima kojima će staze biti označene na webu, na kartama ili na tablama na terenu. Prilagodba će trajati kroz 2019. godinu te molimo za razumijevanje. Točni podaci nalaze se ovdje na web stranicama te se uvijek možete na njih referirati u slučaju potrebe, a radi jasnoće navedeni su i stari i novi brojevi staza.

M805 (ex --) ISTARSKI PLANINARSKI PUT etapa 5 od 8

Istarski planinarski put (IPP) je linijska obilaznica, koja povezuje najljepše planine i krajolike u Istri. Ukupna duljina je oko 153 km i može se proći u osam jednodnevnih etapa. Opći podaci dostupni su na http://istarskiplaninarskisavez.hr/

U opisima se koristi simbol (x) = raskršće planinarskih putova i kratica PP = planinarski put.

Za ovaj pohod preporuča se planinarsko-turistički zemljovid Ćićarija 1:25000, HGSS, 2015. i planinarski zemljovid Park prirode Učka 1:30000, 2008.

IPP etapa 5 od 8 počinje kod planinarske kuće Korita. Kod putokazne ploče ispred kuće skreće se lijevo i slijedi PP 300 sve do (x) PP. Dalje vodi PP 400; udesno po šumskoj cesti oko 140 m, pa ulijevo na stazu kroz šumarak. Nakon prijelaza vrha Škrljavnik 1067 m n.v. slijedi umjereni uspon kroz bukovu šumu s tri (x) PP (pratiti putokaze!) i završni uspon na vrh Veliki Planik 1271 m n.v. Tu je kontrolna točka KT15 (tuljac, upisna knjiga, pečat). Dalje vodi PP 401; spust na 5-krako (x) PP na prijevoju i ravno dalje na Mali Planik s KT16 na vršnoj stijeni (kutija, upisna knjiga, pečat). Slijedi spust u šumu i stazom po prosjecima i vlaki na šumski put, te udesno do raskrižja šumskih putova. Produžuje se ravno preko raskrižja u šumu, na uspon do KT17 Ošalj vrh. KT17 se nalazi na čeličnom stupu uz geodetsku oznaku vrha (kutija, upisna knjiga, pečat). Iza vrha ide spust prisojem do (x) na kojem ulijevo kroz šumarak. Slijedi oko 3,7 km makadamske ceste s dva (x) PP (uvijek ravno!), dolazak na županijsku cestu 5047 i nakon 130 m do KT18 Planinarski dom Poklon (upisna knjiga i pečat u domu, žig na pročelju). U prodavaonici suvenira na parkiralištu, preporuča se kupiti planinarski zemljovid Park prirode "Učka", 1:30000, koji obuhvaća područje do Plomina. Nastavak slijedi po PP 600, preko puta planinarskog doma. Staza se uspinje kroz bukovu šumu, tri puta prelazi lokalnu cestu za TV odašiljač te ima dva (x) s poučnom stazom "Plas". Završni dio uspona vodi 600 m po cesti, te kratko grebenom na vrh Vojak. KT19 se nalazi oko 40 m južno od razgledne kule, na stijeni desno od staze (aluminijska kutijica, pečat). Dalje vodi PP 601 u spustu na 5-krako (x) PP Sedlo 1250 m. Tu se napušta IPP i skreće lijevo na PP 650, koji iza zaravni ima vrlo strmi spust (oprez!). Na (x) s PP iz Lovrana skreće se desno na PP 662, šumom i potom makadamskom cestom. Nakon 400 m ceste, na desnom zavoju (vidik!) skreće se lijevo i po tragovima terenskih vozila spušta se do KT 20 - Planinarsko sklonište Babino sklonište (od makadama dalje oko 240 m, 5 min, nemarkirano).

Sklonište je stalno otvoreno, a za dodatne informacije vidi www.pd-knezgrad.hr Upisna knjiga i pečat su u skloništu.

Naglasci

Napomena: Karta i staze na terenu informativnog su karaktera te ih se koristi na vlastitu odgovornost